torsdag 8 januari 2009

Nytt år, nya tag

Då är vi inne i år 2009, vad skall detta året bära med sig? Får mannen behålla jobbet eller är han en av de som får gå? Kommer jag att få ngt jobb eller skall jag gå ytterligare ett år som arbetslös? Kommer lillsonen ta tag i sitt liv och börja leva som en vanlig "svensson"? Ja det är många frågor som jag inte vet svaret på men man kan ju alltid hoppas på att det blir som man vill.

Nyårsafton firade jag och mannen helt allena då jag fortfarande inte mådde bra, vi hade lite gott att äta och alkoholfri cider till mig att skåla in det nya året med.
Den 3:e fick vi besök av dotter och barnbarn, det var meningen jag skulle passa Liten då S gick på stan o shoppad kläder till sig men hon hittade vad hon ville ha med en gång så det blev bussen hem till oss direkt. Liten regerade med moffe som vanligt här hemma och han sprang ut o in i köket för att fixa mackor o dricka till henne, när vi väl skulle äta middag (pizza) åt hon bara ett par tuggor för att ett par timmar senare vilja ha mer macka. Hon är rolig hon.
Vår lille valp har blivit halvbror till 5 små ulltottar också nu i dagarna, så nu är han inte minstingen i gänget längre, han börjar bli stor det märker man på att han börjat lyfta på benet när han kissar och att han kissar fler ggr när vi är ute. För övrigt händer det inget speciellt i våra liv.

Inga kommentarer: