tisdag 30 december 2008

glad!!

Fick i går ett stort brev som skulle hämtas, i dag hämtade mannen det och gissa om jag blev glad. I detta paket låg ett fint foto på största sonen och fru, det var så tårarna kom fram i ögonvråna. Nu hör det till saken att han bor i USA och att det är 4 år sen vi träffades sist, visst pratar vi via msn o även i telefon då o då men det blir ju inte riktigt detsamma men nu kan jag titta på honom och hans vackra fru varje dag.

Ett litet hysteriskt sammanbrott har jag också fått i dag. Vår dataskärm som är 1,5 år gammal pajade för 3 veckor sen, vi lämnade in den på El-giganten där den är köpt för reperation då garantin gäller i 2 år, vi fick tillbaks den i fredags, fanns inget fel på den enligt dem, vi var lite osäkra på om det var skärmen då vi fick byta grafikkort i datorn i samma veva. 2 dagar fungerade skärmen......sen rasade fan igen, ut igen med den, den skall in på reperation igen.......
hur många ggr skall man behöva lämna in ngt på lagning innan de byter ut skitet var ju vår fråga till dem.......3 ggr för samma fel, 4 ggr för olika fel.......fan fan fan, skall det verkligen behöva vara så?? varför inte byta ut den direkt......det var definitivt sista gången vi handlade på el-gifjanten.....

I morgon är det årets sista dag och det blir hemmakväll för oss då jag fortfarande mår pyton. Men jag önskar er ett gott slut och en god fortsättning.

Inga kommentarer: