torsdag 13 maj 2010

trött

Idag är jag trött. Gårdagen var jobbig, upp kl 6, göra vid sig, köra och lämna hunden i L-a sen vidare upp till Göteborg, begravning kl 14, fika efteråt sen hem mot Skåneland, hämta en styck trött vovve i L-a sen hem till kära Hbg igen. Vi var hemma strax efter 23.00.

Ellies begravning var ljus och fin med massor av känslor, fin solosång, underbara blommor från alla håll o kanter. Men den drog upp en massa känslor hos mig då jag inte varit inne i en kyrka sen sonens begravning men jag hade min klippa i livet vid min sida så det gick ganska bra trots allt. Efteråt var vi hos Sofias morbror och drack kaffe med de allra närmaste, snacka om tjusigt hus....en gammal herrgård som han rustat upp, köket var som en dröm i mina ögon. På hemvägen var jag och mannen inne på max i Halmstad, kände att magen ville ha sitt, jag tog en macho nacho, den var fantastiskt god men ack vad kladdig på slutet. Men den kommer jag äta fler gånger kan jag lova.
Hämtade vår lille bebis hos dottern, han var trött och blöt då hon duschat av honom efter deras kvällspromenix i ett regnigt L-a. Väl hemma sjönk vi ner och bara slappade innan sängen kallade på oss alla tre.
Kan tillägga att vädret inte var med oss igår, det regnade hela dagen.

1 kommentar:

Diana/Decdia sa...

Förstår att det var jobbigt för dig att gå på begravning när alla minnena dyker upp. Fint av dig att göra detta för Ellie trots detta och jag tror hon uppskattar det mycket. Kram