fredag 2 april 2010

Nytt År

och nya tag är det dags att ta, säger till mig själv varje dag att jag måste ta tag i bloggskrivandet igen men drar mig för det, varför vet jag inte men nu skall jag göra ett försök.

Vad har hänt sen sist??? Massor så klart, vår lille bebis har blivit pappa till 6 st söta valpar, en av hanarna har dottern köpt så nu får man följa honom i alla fall visst är han söt??


Lika söt som pappan sin när han var lika liten.

Själv har man fått praktikplats på ett litet mysigt café i stan, trivs som fisken i vattnet.
Råkade dock ut för en liten olycka på jobbet i februari, skulle hämta grädde i kylen, vände mig om och snubblade vid en av frysarna och trillade raklång på stengolvet, fick åka ambulans till sjukan, en armbågsfraktur blev resultatet men jag räddade i alla fall 1½ l grädde av 2 l. Har gått sjukskriven tills i måndags, är inte riktigt ok ännu men pallar inte gå hemma mer.

Annars flyter livet på, saknar sonen, vissa dagar går bra men en del dagar är bara botten, då sitter man och funderar på om man kunde gjort annorlunda, jag vet att vi gjorde vad vi kunde o mer därtill men trots det så så anklagar man sig lite då o då. Speciellt när det är storhelger känns saknade ännu värre, man vill ju ha honom här men så blev det inte tyvärr. I morgon skall jag i alla fall gå upp en sväng till kyrkogården med blomma o ljus.

Mannen jobbar och jag får roa mig själv.........undrar om jag får ngt påskägg????? Kan köpa ett själv annars fast inte med godis i eller joooooo, vill ha godis.

Önskar i vilket fall som helst alla en Glad Påsk!

Inga kommentarer: